Op naar Vietnam !!!

4 januari 2014 - Hanoi, Vietnam

Door de vele vragen die ik kreeg ...waar ben je ...wat ben je an het doen...hoe is het met je kater enz enz....heb ik besloten om toch een reisblog bij te gaan houden.

Het liefst zou ik het begin van de vakantie snel willen vergeten.maar ook tegen slagen horen er 1 maal bij. Er ging zoveel mis niet normaal : Vlucht geanuleerd , backpack weg , terug naar huis , treinen vertraging , 3 uur slapen en weer terug naar schiphol , In loden moest ik naar een ander vliegveld binnen 2 uur . maar de trein waar ik in zat kon niet veder rijden door de vele regen. Toen naar bussen gezocht Vol Vol . Toen maar een taxi gepakt met sjors die ik onderweg in deze 'hell' had ontmoed. Net optijd aangekomen 3 uur vertraging . Toen zat ik naast huilende kinderuhh..Kan nog wel eff door gaan zo,,, hostel overboekt , verkeerd visum  ,tablet laad niet meer op , fotos gewist op virus computer .

Toen werd ut gelukkig nieuwjaar tijd voor veranderingen ; Kreeg te horen dat me backpack gevonden was . Kwam er achter dat me nieuwe route veel beter was. Die ik moest planen door verkeerde visum. Dus wie positief denkt krijgt postiefuhh dingen terug . Maar wat werd ik op de proef gesteld .

Maar dan nu : de reis door Noord-Vietnam.

Eenmaal aangekomen in hanoi was ut wel weer wenen in zon grote stad. Maar na en dag had ik ut wel weer door. Kwam als eerste op een markt terecht waar ik het rare eten niet kon laten ligguhh. al snel lag er een grote kikker , vogel en nog wat voor me op het vuur. Daarbij een whiskey met een cobra er in als drankjuhh. Na 2 dagen had ik ut wel weer gezien op naar Halong Bay. De nr 1 toeristische attractie in Vietnam. Ik ben daar voor 2 dagen heen gegaan. 1dag op de boot. En 1 dag op een schitterend verlaten strand baai. (net als de film the beach). Ik was daar met 3 gasten uit singapore en sander en robey uit ned. We konden ons geluk niet op zo mooi was ut daar. Toen bood de eigenaar ons aan om een rots te gaan beklimmen met een overzicht over de baai. Toen we aan de tocht begonnen keken we elkaar aan uhhhh geen pad...we kwamen er achter dat we 1 van de eerste waren die dit deden.Toen kwamen we op een punt dat we zon 4 m rechtomhoog moesten freestyle klimmen. zonder touw zonder niks....als je viel was ut niet best met je afgelopen..iedereen scheet in ze broek.Jezus waar waren we aan begonnen. Maar de man had niet gelogen op de top was ut fantasties....

Hierna weer terug in Hanoi : snel een 3 dagen/ 4 nachten tour naar Sapa geboekt. Sapa is een berg dorp in het hoge Noorden. Waar het echt schitterend is met bergen en rijstvelden. Heb hier ook oud en nieuw gevierd..na geen verwachtingen te hebben gehad was ut best leuk gewoorden.

Weer terug in Hanoi was ik aan het bellen naar ned voor me backpack. Ik moest mijn gegevens opgeven om mijn tas op te sturen naar ned. Dat hoorde iemand en we raakte aan de praat. Het was een stel uit Delft. Hoe klein is de wereld toch . Kon ze nog wat spullen meegeven die ik niet gebruikte om die later onder een genot van een biertjuh in de oude jan (delft)opte halen. Bedankt Carlijn

Nu was ik Hanoi echt zat en ging me reis naar het Zuiden echt beginnen. Op naar Dong Hoi. Waar ik echt zin in heb. Tis nog helemaal niet toeristies daar . Iedereen slaat ut bijna over omdat het nog niet zo bekend is en beschreven. Maar over een paar jaar zal dat wel anders zijn. Denk dat dit 1 van de hoogte punten gaat woorden. Hier hebben ze namelijk in 2009 de grootste grot van de wereld gevonden. In het phong nha nationaal park genaamd Son Doong . Ben hier nu 3 dagen maar tis hier zo mooi (echt mijn ding ) Heb hier 3 tours geboekt maar dat is voor volgende xxxxx .....

1. Reislogger:
    4 januari 2014
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Richard:
    4 januari 2014
    He ouwe gek wat een verhaal nu al man en volgens mij komen er nog genoeg verhalen bij nou ouwe ik spreek je snel vriend have fun
  3. Dit Schalker:
    4 januari 2014
    Hai Zoontje, ik heb je verhaal met genoegen gelezen, ik lees veel meer dan dat je me via skype vertelt hahaha, berg beklimmen gevaarlijker dan je je mammie wijs had gemaakt, maar ja zo is het mestal he, is maar goed dat Moeders niet alles weten. Dikke kisssssssssss Je Mammie
  4. Naomi:
    4 januari 2014
    Haha wauwww, wat een verhaal alweer. Hoe smaakte Kermit en Pino? Nou, ik zal weer een trouwe volger zijn deze reis. Ben benieuwd wat onze reizende oom Roel nog meer gaat meemaken. iig heeeeeel veel fun xxxx
  5. Aad:
    6 januari 2014
    Waanzinnig verhaal man maar wat een avontuur. Hier gaat alles zn gangetje beetje darten en bieren op zaterdag en over 1 week begint het voetbal weer.
    Ik blijf je volgen dus ben benieuwd naar je volgende verhaal .
    Groeten Aad.
  6. Rob:
    6 januari 2014
    Hey marv super om te lezen ik ga het proberen te volgen maar aangezien ik het geduld van een aardbei heb moet ik er echt ff voor gaan zitten heb meestal geen geduld typisch gevalletje ADHD he haha
    Leuk om te lezen dat je misschien in een of Ander blad komt echt weer wat voor jou. Doe rustig aan en die geen dingen die ik ook niet Zou doen